Cikgu S…..??? Kenapa @#*%??

Posted: Jun 17, 2010 in Saya
Tags: , ,

Alhamdulillah. Lega rasa badan. Lepas beban2 yg berpaut sekian lama kt badan ni. Exam final baru ja lepas. Next week mula Kursus Induksi then BTN, Interview SPP.

Fuhhhhh cepatnya kata Si Isteri.

Nanti bermula lah secara rasminya kerjaya dan profesion Akademik aku.

Selalu org tanya nape pilih cikgu….?? Kalau tgk qualification ni keja bank ka…saham ka…atau PTD  ka.. buleh jadi ni.

Oit, hampa x tau ka. Aku 2 kali org panggil lapor diri pegawai ekonomi E41 dan pegawai penguatkuasa N41 tau. Tetap plak tu.

Tapi nak buat mcm mana, jiwa beb. Kepuasan mengajar dan melihat anak didik berjaya jawab soalan menyebabkan aku rasa sangat puas bila tengok. Tambah2 mak aku la ckp: ” Hang ni along bukan boleh dok saja. kaki tu payah lekat. mesti nak bergerak.

Mulut payah diam.”

Elok lah tu DOA ibu makbul jua.

Jadi mulai sekarang aku nak ikrar aku sebagai Rakyat Malaysia nk didik budak-budak sekolah ni jadi macam aku. Hahahaha jadi cikgu la hampa semua.

Jom lena lani.

Tinggalkan Jawapan

