Titisan darah isteriku-Siri 1

Posted: September 20, 2010 in Saya
Tags: , ,

Alhamdulillah, Sangat2 bersyukur ke hadrat Allah Yang Maha Berkuasa atas sesuatu.
Tepat jam 12.25 tengahari. Lahir sudah puteri sulung (belum beri nama) aku dalam keadaan amat tegang sekali dalam wad bersalin.

1st’ ly, TERIMA KASIH buat Mak,Abah,Ayah,Mama,Madet,Mun,Dr Juita, Aunty Jah dan semua adik2,kakak2,abang2,nurse2,doktor2 di Hospital Sultanah Bahiyah (kalau sebut nama semua mau penuh entri ni) yang amat2 membantu dalam proses kelahiran ini.

Aku amat2 tertekan bila dapat panggilan dari isteri pagi tadi (lebih kurang jam 7.35 pagi) di sekolah. Kereta bawak macam Too Fast Too Furious lagi. 5 minit dalam 10km dengan menempuh 9 trafik light lagi. Polis?? hehe maaf ye Tok Misai.Anggap je perkara dah lalu.

Bila sampai Jade (gelaran buat si isteri) dah dibawa ke hospital oleh MAk dan Madet. Depa ni terperangkap dalam trafik jem pulak. Maka hero terpaksa memulakan langkah. Aku terpaksa guna segala ilmu menyelit dan “short cut” untuk sampai pada isteri. Bila dah sampai pada kereta depa. Kami pun “switch driver”. Now, I am the Driver. Aku lenjan kereta tu dengan sepantas mungkin dengan mulut terkumat-kamit dengan doa & surah yang dulu aku selalu lupa.

Bila sampai saja depan pagar hospital. Ada satu apek bawak moto dan dengan selumber tak mau kasi ruang aku memotong ke ruangan kecemasan. Dah tu bawak moto tengah jalan dan 20 km/j. Bayangkan perasaan aku……(Ingat nak langgar ja tetapi fikir balik kena tunjuk tauladan baik pada baby dalam perut).

Haaaaa…dah nampak ruang. Vroooooommmm..kasi potong dengan asap.

Sampai di Ruangan Kecemasan kami dibantu Dr.Juita (TQ very much Aunty!)

Then……sambung siri 2 hari Rabu nanti…

Tinggalkan Jawapan

